Beyonce - Listen

會漸漸喜歡上這首歌,大部分的原因是因為"夢幻女郎"這部電影。

生活中很多時候....
你會希望有人聽你說....
你會希望別人能懂你的苦或感受...

但大多時候,人總自顧著訴說自己的感受。

進而忽略了別人的需求及感受....

自私....
依舊是人性一大弱點!



Beyonce - Listen

歌詞:
[Verse 1:]
Listen
To the song here in my heart
A melody I start but can't complete
Listen
To the sound from deep within
It's only beginning to find release

[Pre - Chorus 1:]
Oh the time has come
For my dreams to be heard
They will not be pushed aside and turned
Into your own all 'cause you won't listen

[CHORUS:]
Listen
I am alone at a crossroads
I'm not at home in my own home
And I've tried and tried to say what's on my mind
You should have known
Oh now I'm done believing you
You don't know what I'm feeling
I'm more than what you made of me
I followed the voice you gave to me
But now I've got to find my own

[Verse 2:]
You should have listened
[ Lyrics found on http://www.metrolyrics.com ]

There is someone here inside
Someone I thought had died so long ago

[Pre - Chorus 2:]
Oh I'm screaming out
For my dreams to be heard
They will not be pushed aside or worked
into your own all 'cause you won't listen

[CHORUS]

[Bridge:]
I don't know where I belong
But I'll be moving on
If you don't
If you won't

[CHORUS 2:]
Listen
To the song here in my heart
A melody I start but I will complete
Oh now I'm done believing you
You don't know what I'm feeling
I'm more than what you made of me
I followed the voice you think you gave to me
But now I've got to find my own
My own...
請聽..
來自我心中的歌
我無法唱完的一首曲子
請聽...
來自我內心深處的聲音
我才開始打開心房

我的夢想即將被聽到

不會再被忽略
或被扭曲成為你的夢想

只因為你不聽

聽好了...
我一個人獨自徘迴在十字路口
人卻感到迷惘失落
你應該知道
我一直想吐露心聲
現在我不再相信你
你不懂我的感受
你栽培了我,也小看了我
我曾經事事聽從你的指揮

現在我必須找回自己
你早該聽好
我內心也有目標和夢想

我以為它
早已消逝
我要怒吼
讓我的夢想被聽見
不會再被忽略或被扭曲成為你的夢想
只因為你不聽
聽好了...
我一個人獨自徘迴在十字路口
人卻感到迷惘失落
你應該知道
我一直想吐露心聲
現在我不再相信你
你不懂我的感受

你栽培了我,也小看了我
我曾經事事聽從你的指揮
現在我必須找回自己
我不知道何處是歸宿
但我要啟程

如果你不聽
如果你不想知道
我的心聲

來自我心中的歌
我這次會唱完的旋律
現在我不再相信你
你不懂我的感受

你栽培了我,也小看了我
我曾經事事聽從你的指揮
現在我必須找回自己
找回自己!

Comments

Popular posts from this blog

Whitney at the Prince Azim Birthday's Party!