Billy Joel - Honesty

Billy Joel的『Honesty』,是最近我常聽的一首歌。
其實知道Billy爺爺這個歌手也好多年了,Billy爺爺雖說不上是我會很迷的歌手,但在某些時候,老人我聽他的歌,總有很深的感觸!



中英對照歌詞:

如果你尋找的只是溫柔,那並不難找.
If you search for tenderness
It isn't hard to find

你可以擁有你所需的愛去活著
You can have the love you need to live

但是若是你是尋找可信賴的愛人,
那你就像盲人一樣
那總是很難找到
But if you look for truthfulness
You might just as well be blind
It always seems to be so hard to give

真心是個寂寞的字眼
Honesty is such a lonely word

每個人都不真實
Everyone is so untrue

真心很難尋找
但我可以從你身上看到我所要的真心
Honesty is hardly ever heard
And mostly what I need from you

如果我讓別人知道我的感覺
我可以很輕易找到有相同感覺的人
I can always find someone
To say they sympathize

但是我並不想要張漂亮的面孔來告訴我些美麗的的謊言
If I wear my heart out on my sleeve
But I don't want some pretty face
To tell me pretty lies

我只想要有個人可以相信
All I want is someone to believe

我可以找到一個愛人
我可以找到一個朋友
I can find a lover
I can find a friend

我可以擁有安全感直到這種慘痛的感覺結束
I can have security
Until the bitter end

我知道誰都可以用承諾再安撫我
Anyone can comfort me
With promises again
I know, I know

內心世界的我,其實並不在意
When I'm deep inside of me
Don't be too concerned

在我離開的時候我不會要求什麼
I won't ask for nothin' while I'm gone

但是在我想要很真心的時候
告訴我何處我可以變認真
因為你是我唯一可以信任的人
But when I want sincerity
Tell me where else can I turn
Because you're the one that I depend upon

真實到不行的歌詞,某方面也反映了我這個階段所面臨的問題。

這幾天剛好有個朋友在問,人活著的意義到底是為了什麼......
這答案,好像沒人有所謂的正解。

一年要過完了,每到年底,老人總是會開始走"苦悶"路線.....XD

Comments

Popular posts from this blog

Whitney at the Prince Azim Birthday's Party!